Mechanický anjel | recenzia

Počet strán: 400
Väzba: pevná väzba
Vydavateľstvo: Slovart
Originálny názov: Clockwork Angel
Žáner: fantasy, dobrodružná literatúra

Anotácia:
Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov , ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temnné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých. - Zdroj: http://www.martinus.sk/?uItem=136019

Toto je prvá recenzia na knihu čo píšem po dlhšom čase.. Tak poďme na to.
Po tom ako som prečítala celú sériu Nástrojov smrteľníkov, som sa nevedela dočkať momentu, kedy sa pustím aj do Mechanických strojov. Nielenže som na nich počula skvelé recenzie ale predstava príbehu odohrávajúceho sa v Londýne a dokonca vo viktoriánskom období, znela ako príbeh doslova stvorený pre mňa. Aj napriek tomu, že čím vyššie očakávania tým väčšie nároky ma kniha nesklamala. Síce ma neohúrila na úplných 100% ale nemôžem povedať, že ma neohúrila aspoň na tých 90%.
Postavy: Myslím, že v tejto knihe nebola postava, ktorú by som nemala rada alebo by mi prišla nejako nerozvinutá. Netvrdím, že tu neboli záporné postavy, práve naopak. Ide skôr o to, že na to, že ide o prvú knihu zo série, boli postavy vykreslené naozaj brilantne. Aj keď ste sa o nich nedozvedeli hneď všetko, nie je možné aby ste si ich nezamilovali.
Hlavná hrdinka Tessa, je skvelým príkladom toho, že hlavná postava nemusí byť vždy otravná a neschopná. Napriek tomu, že sa ocitne v situáciach, na ktoré nebola pripravená je stále duchaprítomná. Nie je to hrdinka čo sa len nechá zachraňovať ale dobre si uvedomuje, že občas sa musí zachrániť aj sama. S ostatnými postavami sa stretávame v inštitúte, kde fungujú dokopy ako jedna, na prvý pohľad dysfunkčná rodina. Napriek tomu sa v priebehu dozviete, že by za seba dali aj život. Charlotte Brandwellová stojí spolu so svojim manželom vynálezcom Henrym na čele tieňoloveckého inštitútu. Obaja sú niečo ako zmes náhradných rodičov a starších súrodencov pre ostatné osadenstvo. Páči sa mi, ako v tejto knihe vystupujú silné ženské postavy ako Tessa a Charlotte aj napriek tomu, že toto obdobie ženám žiadne extra práva nepripisuje. (Napriek tomu, že kraľuje kráľovná Viktória). Henryho pojašenosť a zahĺbenosť mi príde ako skvelé osvieženie, netuším, či som sa niekde s podobnou postavou stretla a ak no nepamätám sa na to. Cassie sa v tejto knihe venuje viac aj vzťahu mezi parabathai a vzťah Willa s Jemom je niekedy viac než to. No a z hlavného osadenstva je tu Jessamine, ktorú by človek ľahko mohol znenávidieť ale mne sa jej postava, najmä v tejto knihe páči. No a aj samotné služobné osadenstvo na čele so Sophie malo moje veľké sympatie.

Dej a originalita: Ako som spomenula už na začiatku, ak je niečo posadené do minulosti a ešte do Anglicka som fanušík. Celkovo bola kniha dobre čitateľná, aj keď zo začiatku môže byť čitateľ rovnako zmätený ako samotná Tessa. To je možno aj zámer. Každopádne dej naberie rýchle a plynulé obrátky a je plný skvelých zvratov, ktoré nie sú až tak ľahko predvídateľné. Teda aspoň nie všetky.
Humor v tomto diele je založený najmä na vtipných dialógoch medzi Tessou Willom a Jemom. A na démonských kiahňoch. O tých sa rozpíšem snáď v ďalšej recenzii :D
Keďže dialógy stály naozaj zato uvediem pár príkladov.
1. "Sny môžu byť nebezpečné."
2. "Ale ty nie si dáma, Jessamine," namietla Charlotte.
"To hádam nie. Krutá pravda tak skoro ráno! To určite neprospieva tráveniu."
3. "Vždy si bola tým, čím si. To nie je nič nové. Zvykne si len na to, že si sa o tom dozvedela."

Taktiež chcem pochváliť koniec a ten zvrat a Tessinu šikovnosť.

Slabé stránky: Táto kniha ich mala naozaj málo. Keďže tento koniec dopisujem trocha s odstupom, musím sa poriadne zamyslieť aby som si na nejaké spomenula. Už len tento samotný fakt svedčí v jej prospech. Možno len Tessina slepá dôvera v niektorých ľudí. Radšej nebudem konkrétna aby som nič neprezdradila.

Moje celkové hodnotenie je 4,5 hviezdičiek. Bolo to teda skoro dokonalé. Určite vám ju vrelo odporúčam! :D

Dúfam, že sa vám recenzia páčila. Nemyslím si, že som ešte v ich písaní profík ale snažila som sa čo najviac vám knihu predstaviť bez toho aby som prezradila celý jej dej. Ak vám v nej niečo chýbalo, určite mi napíšte, rada by som sa totiž do budúcna zlepšila v ich písaní.
A posledná vec, nezabudnite sa zapojiť do giveaway.